Sorin Olariu – ATENŢIUNE, CÂNE RĂU!


Astă sară, plin dă viaţă, mă dusăi la Uica Nielu,
La veşinu dî la vale, să-m ascută toporelu.
Loai ş-o belcă dă răchie, că veşinu, Doamne bace!
Îi beţâc ca nima-n lume, da-i şî prişeput la toace.

Când colo, la el pă poartă: Atenţiune, Câne Rău!
Ş-o potrea în care şăge al măi fioros dulău.
Strâng dân ghinţ, scot toporelu şî uşor împing dă uşă:
Dacă săre să mă muşce, iaca mor cu el dă guşă!

P-ormă intru cu fereală: – Haida că mi-s io, veşine!
Ţâne-ţ cânili-ăla rău’ până n-o sări pă mine!
Numa linişce şî paşe! Să mă lăs dă păgubaş
Sau cu inima-ndoită să măi fac vro câţva paş?

Când colo, uice-l pă Nielu! Stă p-un scam cât îi dă lung
Dohoneşce dân ţâgare şă şiceşce-ntr-un ţăitung.
Lângă el, un ţâr dă câne şî lenos, aşa, dân fire
Că d-abe şî-ntoarsă capu să-m arunşe o privire.

– Las-o naibilor, mă uico! Pântru Bunu Dumezău!
Apoi mozomaina asta, zâşi meta că-i… câne rău?
– Nu-i doar rău, îm zâsă uica, ăsta chiar că-i Necuratu,
D-aia am şî scris pă poartă ca să şcie az tot natu!

– Dăţî-l bolilor dă hârce! Uico Niele, asta-i bună!
Pai dă nu clipea acuma aş fi zâs că-i mort d-o lună!
– Crege-mă, veşine dragă, zâsă el, îi rău ca dracu!
Numa că întotdăuna să consumă-n el, săracu!…

 Autor: Deac Suzana

Lasă un răspuns

