Grupaj de poezii din vol. Intrare în primăvară


CA O PĂRERE

Ca o părere-mi sună

marte-n suflet –

e aerul mai proaspăt

şi mai cald

şi un avânt de viaţă

mă cuprinde

şi sufletu-mi e parcă

mai înalt

Simt cald sărutul

soarelui în palmă –

îl simt şi parcă

mâna a-nflorit

Privesc copiii adânciţi în larmă

ca semn că zeul Pan

a şi venit.

3. II. 2010

O LUME-ARHAICĂ SE ÎNTREVEDE

O lume-arhaică se întrevede –

pământ şi cer

se-ntrepătrund tăcut

şi duhuri tainice şi nevăzute

trezesc iar haina reavănă

la trai văzut

Tresaltă-n paşii mei zvâcniri de coajă –

seminţele au încolţit de-acum

şi merg de parc-aş fi pătrunsă-n vrajă –

stihiilor din jur să mă supun.

3. II. 2010

E TOTUL SIMPLU-N FIRE

E totul simplu-n fire

şi-n mine simplu e –

sunt vamă de iubire

cum firea-ntreagă e

Iubirea ca o haină

prea lin mă înfăşoară –

port universu-n sânge

cum muzica-n vioară

Port universu-n vine

şi-n frunte licărind –

lumina treaz mă ţine

fără s-o mai aprind

Lumina asta trează

iubire e de veacuri

şi sufletu-mi aşează

în ceruri cu cerdacuri

De sus să tot privesc

iubirea cum coboară

şi-n mine fremătând

să mă mai nasc o oară. 18.III. 2009

AZI SIMT C-AM ÎNFLORIT PE DINĂUNTRU

Azi simt c-am înflorit

pe dinăuntru

de parcă

pomii-n floare-au izbucnit

şi s-au mutat în curtea mea de taină,

iar cei de prin grădină au pierit

Îmi port pe cale bucuria lină,

grădinii pomii vreau să îi întorc,

primind în schimb o noapte mai senină

pe care cerului eu să i-o torc

Mângâi cu palma mâţişorii fragezi –

vreau în căuş căpşorul să le -ncapă –

şi-ncet plutesc în mine

şi-ncep să mă rotesc –

cântul de păsări parcă m-ar purta

prin lumi secrete ce acum m-adapă

Nici nu mai ştiu unde să mă opresc –

în mine primăvara a rămas,

chiar dacă-n iarnă geamuri înfloresc

şi în troiene neaua e-n popas.

3. IV. 2009

ZVON DE VIAŢĂ

Zvon de viaţă

răspândit în lume

înfloreşte aerul anume

pentru noi

E-o-nălţare-n tot

ce ne-nconjoară:

firul ierbii printre pietre iară

s-a ivit

Pretutindeni ochii nevăzuţi

strălucesc ascuns

simţind a vară,

braţe nevăzute se întind

soarelui să-i spună bun venit

Suflete, şi tu acum te-nalţă

ca şi cum te-ai naşte

înc-o oară.

6. III. 2009

SUNT CA O SĂMÂNŢĂ SUB ZĂPADĂ

Sunt ca o sămânţă sub zăpadă,

toropită şi c-un ochi afară,

celălalt u2018 năuntru se priveşte

şi de primăvară se-nfioară

Parcă infinitul se undeşte-n mine –

prin cămări de suflet vrând să primenească

şi prin vasu-n care locuiesc

se preumblă-o apă mai cerească

Înfloresc în taină, tot mai înăuntru –

floarea pomilor a izbucnit ascuns

şi-o aştept să spargă, să dea la iveală

sufletul ce-n alte lumi e dus.

3. IV. 2008

SIMT O PUTERE MAGICĂ ÎN MINE

Simt o putere magică

în mine,

nici eu nu ştiu

de unde s-a ivit

Mă-nalţ ascuns

şi sufletul e-nmugurit –

în vraja ta

de parcă am pătruns

Iau câmpurile-n trombă

adânc în mine –

pe nesimtite

lutul s-a desprins

Simt mieii Paştelui

tăcuţi,

gata de jertfă,

fără a simţi durerea-n sânge,

ci numai pe Iisus,

în carnea lor

ascuns

când s-a ivi.

25. III. 2009

SE SPARGE MIEZUL GRÂNELOR

Un zvon de viaţă

umblă peste câmp:

se sparge miezul grânelor

sub coajă

şi-l oblojeşte

şi-l înluminează

duh tainic

din adâncuri de pământ

Se logodeşte lutu-n somn

cu cerul

Când se trezeşte,

e înluminat,

de parcă

nu l-au troienit zăpezi

şi nici ca piatra

nu l-a uscat gerul

Uitarea e mereu

ascunsă-n miez –

e noaptea, zi

şi ziua este noapte,

după cum duhul doarme

sub zăpezi

sau înverzeşte

visurile toate. 10. III. 2009

E TIMPUL SĂ PĂŞEŞTI ÎNALT

E timpul să păşeşti înalt

pe străzi –

un vânt călduţ

ivit printre cotloane

a încolţit cartofii prin cămări

şi primeneşte rufele-n balcoane

De bucurie, pomii înfrunzesc

şi sângele s-a subţiat în taină,

e iarba încolţită sub zăpezi

şi-ţi străluceşte pielea pe sub haină.

14. II. 2010

 Autor: Olga Alexandra Diaconu

Lasă un răspuns

