Talantul din oglindă


In loc să-Ţi iau talantul
şi-n doi, sau trei să ţi-l sporesc,
puţin mai visător, dar mult mai mult zevzec,
poienii Tale, croitor
am încercat cu crinul să mă-ntrec,
din iţe şi vatale,
şi-apoi petalei să-i croiesc
lumina nezvântată pe vocale,
măcar o floare Mirelui să-I cos
din mânecă şi până în rever;
văpselele se răzvrăteau pe dos
luându-mi din fereastră
ne-nmuguritul cer,
iar din velururi scumpe – boarfe ce
tăiate-s tot aiurea ca de-un rac;
degeaba lacrima pe foarfece
şi pe silaba ce-o scăpam din ac.

Bate la uşă ceasul enervant de-ncet
precum un hârb de robinet: strop, strop, strop…
şi nu găsesc s-aprind o lumânare
ca să-Ţi găsesc talantul.
Cum ai crezut că aş fost în stare
să Ţi-l îngrop?
In faţa mea judecător l-am pus
nici colbul, nici uitarea să nu-l prindă,
şi iată serv umil că Ţi-am adus,
în loc de unul, doi talanţi
de-l socoteşti şi p-ăsta din oglindă,
trudind la fel de greu ca şi ceilanţi.
Nu sunt nemernic, doar puţin nerod
prostia drămuindu-mi flirt cu viaţa
că am crezut că fără Tine aţa
s-o-nsăilez la capăt fără nod,
talantul tău cu umbra-i de colindă
nu-i îngropat în glod,
ci psalmul gemănării din oglindă.
Pe care din talanţi ai să-l alegi-
cel pipăit, sau gândul ce-i vezi faţa?
Oglindă-Ţi fuse versul de singuratic pin,
a-mbătrânit cercând să-ţi coase-un crin…
Nu osândi cercarea poetului sărac!
Ajută-i fremătarea ca visul să şi-l treacă
încă odată prin urechi de ac.

 Autor: Dumitru Ichim

Lasă un răspuns

