retrospectivă


retrospectivă

a privi din vârful vârstei către toate detaliile vieţii

ca un dedal rătăcit prin labirinturi,

cu iezerele apei în vâltoare,

cu năruiri de bolte căzute-n infinit,

c-un soare viu în patimi ce arde şi mă seacă,

cu stupii amintirii prădaţi de furii răi,

m-aş strecura ca şerpii în găuri de-ntuneric

să-mi fie de poveste sfârşitul meu apus;

gândul morţii suie diafan

printre lumi ce se-afundă-n uitare

prin mugetul tenebrelor albe din rugul aprins

ce se stinge-n mine ca un foc în cenuşă;

mă leagănă tristeţea ca o boare,

amurgul voluptăţii încă mai doarme-n mine,

am strâns nemărginirea, strângându-te la piept,

eternă, tu femeie, ce-ai dat lumină vieţii,

trupeasca ta făptură, potir şi sfântul mir,

ne-a adunat trăirea spulberată

şi am intrat în lume ca doi nemuritori;

părul tău ape ca stelele rămân

ce picură pe potecile noastre uitate

mi-ai umplut inima cu toate câmpiile

când glasul ţi-era triluri de ciocârlie în zbor,

înfrânt de sete-acum, aş vrea să-ţi sorb făptura

gustând pământul tău cel roditor…

vineri, 13 februarie 2015

 Autor: Ionescu Ion

Lasă un răspuns

