La multi ani!de VALENTIN u1e62I DRAGOBETE… (colaj poetic)


câţi ani are dragostea?

câţi ani are dragostea

poate spune cineva?

este tânără,

bătrână;

poţi să-i numeri pe o mână?

la ce-i bună dragostea?

bucurii,

amărăciuni…

poţi să scazi şi să aduni?

şi un an de-ndrăgostit

nu dureaza înmiit?

cele trei sute şaizeci de zile

sunt ale timpului file

pe care el scrie mereu

cu cerneală curcubeu…

la ce vârstă poţi iubi?

pur şi simplu…

când ţi-o fi!

Nevoia de dragoste

Nevoia de dragoste, de a împărţi

Toate dorurile, nevoia de sărut,

Nevoia de bucurie, de-a se ferici,

De a-şi face focul infinit,

Nevoia de a privi în ochii

Iubiţi,

De a reflecta

Sclipirile lor vesele , lumina,

Nevoia de a se mai îngrijora,

Nevoia de a se îndulci în plus

Din buzele imaginate în vis

Şi de-a atinge, de a mângâia

Nevoia de a iubi şi de a ierta!

Nevoia de a se ridica spre nori

Până la zei, mai sus de sori,

Nevoia de a fi cuminţi

Şi de a rămâne aşa, lipiţi!

plouă

plouă

pe dindouă

şi e lună nouă

să-ţi pui o dorinţă!

spune o credinţă

una, două, trei… vreo cinci…

„te iubesc” vreau ca să-mi zici

aaaaaa… dar nu eşti de pe-aici!

eşti de unde s-a născut cuvântul

mult prea sfântul

… eu eram demult şi sunt

alge, fluturi şi pământ

nu-i uşor ca să-mi vorbeşti

ai putea

să mă iubeşti?

Gânduri

De unde atâtea sălbatice gânduri

Îţi tulbură mintea cu suflet cu tot?!

Eu ştiu că-i târziu dar trei rânduri

Mai poţi să citeşti, ca adesea, eu socot?

Pământu-i Pământ u1e63i de-aceea se-nvârte

Să care în spate u1e63i proşti u1e63i deştepţi.

Deci rabdă şi tu, din iubire, mai multe

Chiar dacă ştii la ce te-aştepţi…

Am pus printre rânduri albastre-n scrisoare

Tot ce-am furat ca să-ţi facă plăcere

Am pus lacrimi, zâmbet u1e63i lună şi soare

Şi păsări u1e63i fluturi, bucurii şi durere…

Chiar nu poţi, o clipă, iubirii trecute

Din oceanul visării, un strop să-i jertfeşti?

Nu-ţi cer să-mi dai daruri, nu-ţi cer lucruri multe

Îţi cer ca răvaşul acesta să-mi citeşti!

s-a înnoptat enervant

s-a înnoptat enervant

pe afară

soarele se stinge în mucul tău de ţigară

tocuri şi parfum

izbesc ritmat în caldarâm

mi-aş dori enorm să mai rămân

ne spunem de toate

mai ales învăţăm să tăcem

nu putem niciodată să avem tot ce ce vrem

miauuu!face motanul vecinei de bloc

şi brusc este noapte

luna o minge de foc

rotunde şi moi sunt buzele

dar nu îndrăznesc să se atingă

poveste în oglindă

poveste în oglindă…

unghiul aripii tale

unghiul aripii tale vinovatul

în care fruntea mea se odihneşte

zace întins

pe întinsul cuprins de întreg patul

a uitat cine pe cine iubeşte

nu mai e nici un loc de ghicite întrebări

nu mai e nici de prea dulcea tocmeală

se deschide încet uneori

grijuliu

să nu dea socoteală

cum aş putea?

cum aş putea

să fac să crezi în mine ,

iubirea mea

de calciu,

iod şi sare?

cum aş putea

prin unghii

şi prin vine ,

să-ţi picur stropi

din stropii mei răbdare

ca să te-nalţi,

aproape un Luceafăr,

dar precum urci,

să şi cobori în mare,

iubirea mea

de calciu,

iod şi sare,

de fiecare dată

tot mai teafăr

de ambrozii

şi remuşcări sublime?

…………………………………

ca numai tu,

mai mult decât oricine,

iubitul meu,

să crezi în mine…

tu chiar nu mai ştii de glumă?

tu chiar nu mai ştii de glumă

te-am tot invitat pe Lună

sunt atâtea adevăruri adevărate

nu-mi dai niciodată dreptate

le ştii pe toate

adevărul gol-goluţ

face nani în pătuţ

dar tu chiar nu ştii de glumă

nu vrei să mă iei de mână

în dreapta durere

în stânga iubire

eşti prea nehotărât din fire

nu e plimbare e maraton

viaţă pe un stadion

poţi fi oricând primul

ori cel mai de pe urmă…

spune-mi,

chiar nu ştii de glumă?

spune-mi dacă poţi

spune-mi dacă poţi să-i ceri focului ca să nu ardă

vântului să nu mai bată

copacului să nu se scuture

omizii

să nu fie fluture?

ai putea să opreşti înserarea,

stăvili pe de-antregul zarea?

poţi tu să-i spui

soarelui

să nu mai lumineze

stelelor

să rămână treze?

ai putea porunci

păsării din zbor să se oprească

mării să nu vălurească

pământului să nu se mai rotească…

–––––––––––––-

… atunci eu,

dragul meu,

cum să-i cer

inimii

să nu mai iubească?

Necazurile dragostei

De unde vin, când iubeşti, relele?

Izvorul certurilor ce-nnegresc zilele…

Izvorul suferinţei şi al oricărui abandon…

Ce lovesc dintr-o dată, fără a-şi cere pardon?

Toate sufletele au inimi dar ceva mai diferite,

Au motive cuminţi dar şi foarte acide;

Toate corpurile au gesturi dar în scopuri diverse

Ce nu mai înţelegem ori cu reacţii adverse.

Oamenii sunt drăguţi dar cu toţii au patimi;

Toti iubesc diferit amestecând râs şi lacrimi .

Cu toţii visează şi vor fericire
Un erou sau victimă devin prin iubire.

Bărbat sau femeie, nici unul nu-i scapă;

Dragostea peste tot îşi propune să treacă …

Vinovau1e6di de iubire

în zare pluteu1e63te un nimb de speranu1e6dă

Iar soarele-i vesel oglindindu-se-n ea.

Iubire u1e63i soare descuie orice poartă;

Sunt chei ce au1e63teaptă legate de ea…

Nu poate nici vremea nici glonu1e6dul ucide fiinu1e6da

Renau1e63te oriunde gândeu1e63ti mai puu1e6din

Prin om e urcuu1e63ul, prin om neputinu1e6da,

Prin om vine lacrima dar u1e63i harul divin…

Suflete pereche

Sunt oameni care doar răsar în viaţa noastră

Precum cometele umblând prin cer;

Urmându-şi steaua lor albastră,

Se nasc, trăiesc şi apoi pier

Lăsând în urmă dâre de mister…

Răsar şi trec fulgerător printre dorinţe;

Împart cu noi căldură, strălucire.

Arzând ca torţele aprinse,

Le dăruim speranţă şi iubire.

Ne lasă în schimb numai dezamăgire…

Le spunem „suflete pereche”

Căci ne învaţă zborul, strălucirea.

Într-un târziu descoperim ideea veche:

Ele se înrudesc … doar cu Nemărginirea!

Rămâne după ele… Amintirea.

(versuri: Mariana Bendou)

Cuvinte cheie : B
endou
, Dragobete, Mariana, Valentin, dragoste, iubire

 Autor: Mariana Bendou

Lasă un răspuns

