Inutil de frumoasă


Îmi spunea, ţara mea:

„Sunt inutil de frumoasă.
Îmi zace frumuseţea ca o angoasă
pe chipul tumefiat din spuma beroasă,
în ochiu’ blurat din vizorul uşii.
Am ajuns o inutilă gimnastică a minţii din memoria mătuşii,
a unchilor, a strămoşilor cu cruci în cimitire:
m-ai făcut inutil de urâtă, ca să-ţi mai dau de ştire,
m-ai mutilat inutil, ca să-ţi mai pot fi utilă,
m-ai ucis inutil, zi de zi, fără milă.

Sunt inutil de frumoasă pentru tine, neo-român retard,
m-ai făcut inutil-apatridă, m-ai transformat în bastard,
m-ai invadat agramat, spurcăciune senilă,
mă violezi inutil, zi de zi, fără milă.

Sunt inutil de frumoasă pentru voi, domnilor preşedinţi,
m-aţi făcut inutil de săracă pe treizeci de-arginţi,
mi-aţi furat inutil răsăritul şi-apusul,
m-aţi jefuit inutil într-o algebră cocălară.
Aţi ajuns inutil de utili în istoria seculară,
încât chiar aşa, inutil de frumoasă,
O să vă scuip ca o cobră, hidoşi nelegiuiţi,
În veninul meu, foarte util să muriţi.”

Atunci când n-o să vă mai rabde pământu’… spurcăciuni agramate retarde!

u00a9 Ioana Haitchi – Jeanne Christiane, 30.03.2014, Klausenburg

https://haitchiblog.wordpress.com/poezie/inutil-de-frumoasa/

 Autor: Ioana Haitchi

Lasă un răspuns

