CIOBUL


Acest cântec sumerian l-am descifrat de pe o tăbliţă de lut din care rămăseseră pe ciob scrise doar cuneiformele pentru ”regina Ninlil” şi ”sărut”. Virgulele aparţin autorului.

”Pe umărul gol,

ca obrazul subţire

al mărului,

lasă-ţi cântecul părului

să-şi despletească păcatul

ce-a fost al luminii

o noapte.

Toate vinurile

din beciuri de chimvale

ni le-au băut până-n zori

prinţii apelor tale,

Tigru şi Eufratul!

Chiparoşii sporesc

cu încă-un luceafăr înaltul,

când numele tău,

cu mâna la gură îl strig

depărtărilor.

Lasă-te-n braţele mele

cum luna o poartă cu delta-i

eufratică

până-n povestea mărilor.

Numai el descântecul ni-l

dezşoaptă uşor

de pe şoapte

ca pânza borangicului de nor

de pe rotundul mărului

alb.

Lasă-ţi cântecul părului

să-mi despletească păcatul

ce-a fost al luminii

o noapte

eufratică-ntreagă.

Numai descântecul ni-l…

În ochii tăi Regină Ninlil

grădină-n stihuire mi-e cerul

cu păpădii albastre

din neamul peruzelor.

Rodia veselă cântă

ca luna copil

răcoarea fără de umbră

a buzelor.

Numai ale tale Regină Ninlil

au dreptul să-mi cânte Sumerul!

Lasă-te-n braţele mele!

Grădina Nibiru din noi s-a născut…”

…şi-acestea zicând,

Enlil,

precum migdalul aplecat

pe umărul nopţii

s-a trezit înflorind

Reginei Ninlil

sărut după sărut.

 Autor: Dumitru Ichim

Lasă un răspuns

