CÂNTEC REGINEI NINLIL DIN SUMER


”Ninlil: E adevărat, Enlil este regele tău,

dar eu sunt Regina ta!” ( Tăbliţa de lut 9205, din colecţia Nippur)

Iar în seara a şaptea,

din luna Apelor,

când îi pândea Ninhursag,

după stele,

ca ochii flămânzi ai jderului,

el îi cânta lui Ninlil din lăută:

”Regină a braţelor mele

şi a Sumerului,

sărută-mă

cum flăcări pe trup de ulcior

se sărută

până ce visul şi-l sting

tot în foc,

ca noaptea-n cenuşile ei de cocor.

Îngăduie,

cu numele tău să mă joc,

ca tăria adâncă prin ochi de copil:

Ninlil, Ninlil, Ninlil…

Toate tristeţile Eufratului,

în jurul gâtului tău,

lasă-mă să ţi le-nşir colier

cu fiecare sărut…”

Aşa-i cânta lui Ninlil,

la Eufrat,

îndrăgostitul din Sumer.

”Crede buzelor mele

că a rodie

ştiu s-aducă rodirea de cântec

şi a focului crud

buzelor tale.

Nespuselor ape

până-n străfund mă aud,

ca albul sânului tău,

aproape…

Regină Ninlil,

e luna Apelor şi a iubirilor.

În albastrul glasului tău de april

mă scufund

până la frica dintâi

a trandafirilor,

ajunşi ca şi noi

un singur trup şi mireasmă

lăutei cu umăr rotund.

Ziua-ntreagă

am întrebat soarele

unde-a ascuns Eufratului

stelele noastre din cer

şi nu a ştiut.

În noaptea aceasta

cu mir de nard părul tău îl voi unge

şi îţi voi fi colier

pe gât, cu fiecare sărut.

Ne-ngăduită Regină,

două cuie-or rămâne

tăbliţei de lut

despre focul ce-a ars pentru noi.”

Când soarele s-a-mbrăcat în apus

îndrăgostitul din Sumer

Reginei Ninlil i-a-nflorit

trupu-n livadă

sărut după sărut.

Noaptea s-a prefăcut în lumină,

şi din lăută

chiar până azi li s-aude cântând

până la noi Eufratul

din tăbliţa tăciunelui de lut.

 Autor: Dumitru Ichim

Lasă un răspuns

