PE CINE INTERESEAZA


PE CINE INTERESEAZA
Boris Israelovici Glazpapir ma intilneste la intrarea in ascensor si-mi comunica, pe un ton indiferent:
– Leopold a fost avansat. Chestiunea asta o sa-i prinda foarte bine la pensie pentru ca se iau in consideratie la calcul ultimii ani de activitate. Cu alte cuvinte, daca Leopold va primi acum o majorare de aproximativ cincisprezece la suta…
– Scuza-ma, ii spun, ce ma intereseaza pe mine chestia asta? Eu vin acum flamind de la lucru si-s foarte obosit. L-au avansat, sa-i fie de bine!
– Perfect! spune Boris Israelovici. Strudelman a semnat contractul pentru un nou apartament. Daca il ajuta dumnezeu, in cel mult sase luni, primeste o suprafata locativa de o suta douazeci de metri patrati. Va avea doua terase, doua veceuri, doua…
– Bine, bine. am inteles, spun eu intrind in lift cu Boris dupa mine. Se muta, se muta, sa-i fie de bine… La ce bun atitea amanunte?
– Perfect! constata Boris Israelovici. Sotia lui Manole Dekel a primit un premiu de gastronomie de la o revista feminina prestigioasa. Pentru o reteta de salata de vinete, cum facea mama mare in Moldova. Pur si simplu un deliciu. Se pune vinata la foc mic, astepti pina se rumeneste bine, o cojesti in aburul propriu si…
– Bravo ei, mormai eu in timp ce liftul urca. A cistigat, a cistigat, cine ti-a cerut reteta?! Doar ti-am spus ca vin flamind si obosit, vrei sa-mi faci pofta de mincare?
– Perfect! puncteaza Boris Israelovici. Domnul Oiterman a dat o noua lovitura, a obtinut un contract colosal in China. El va fi furnizorul exclusiv pentru Piata Comuna al unui articol foarte solicitat: sutiene victoria poporului secret, original!
– Foarte bine, spun morocanos, iesind din lift cu Boris dupa mine. A obtinut contractul, nu are decit. Eu n-am de gind sa-i fiu client.
– Perfect! se bucura Boris Israelovici. Nevasta lui Eliahu Iliescu este din nou insarcinata. Ieri au facut analiza ultrasand si au aflat ca e fata. Domnule, habar nu ai ce inseamna asta pentru Eliahu…O fata dupa atitia baieti!
– Mazal tov familiei Iliescu. Daca-i fata, fata sa fie… Dar de ce faci din asta evenimentul secolului?
– Perfect! subliniaza Boris Israelovici. Domnul Ghezuntertoit a facut rost de o carte cu autograful personal, direct de la Jak London, capitala Angliei. Autorul i se adreseaza cu draga prietene… Poti sa-ti inchipui ce bucurie pe capul lui, el care tine atit de mult la colectia lui de lucruri originale si miniaturi culturale…
– Felicitarile mele, spun intrind in casa cu Boris dupa mine, dar ce legatura au toate astea cu persoana mea? Ce nevoie am eu sa cunosc toate amanuntele? N-are decit sa se spele pe cap cu colectiile lui. Mie mi-e foame.
– Perfect! conchide multumit Boris Israelovici. Am sa-ti spun. Toate chestiile pe care ti le-am relatat au fost un test. Si tu, si eu, si Mose Spitz, si Goldenberg, si Bluzman, si Alberto, Biton, Sloime Brodiciche si altii, toti au reactionat exact asa. Adica, ce-mi pasa mie, cu alte cuvinte normal. Numai Menase s-a bucurat de parca lui personal i s-au intimplat toate bucuriile astea. Spune si tu, vrea sa candideze la ceva, sau e putin sonat?

 Autor: Dorel Schor

Lasă un răspuns

