MĂ CUNOŞTEA NERODITOR SMOCHINUL


Foto: Igor Zenin – Ice floes

La vamă mi s-a spus

că eu nu sunt eu,

că numele ce-l port

l-ar fi avut

smochinul cel neroditor,

ce s-ar putea să fie viu,

iar eu aş fi cel mort.

De peste umăr

mă tălmăceşte spinul,

că-n locul meu

fu blestemat smochinul

şi doar c-aş semăna cu el:

– ” Cine-ar putea să-l duplice?”

Şi-am auzit atunci pe moarte

cum repeta pe vameş, dar amar:

– „E fals în acte publice?

Aşa oricărui s-ar părea,

dacă acest copac nu ar avea

ca scuză – neştiutului de carte,

aici, lângă amprentă,

iniţiala crucii Regelui Pescar”.

 Autor: Dumitru Ichim

Lasă un răspuns

