LA MULŢI ANI, PRIETENI


A Nopţii Zână mantia-şi întinse
Pe-ntinderi pământene necuprinse.
În ochii-i mari, cu irizări albastre
Clipesc, a înnoptare, două astre,

Prin plete, în alint cârlionţate,
Fior zburdălnicit de Foehn străbate
Şi mii de stele cu-argintată rază
Se-prind prin onduleuri, vor să vază,

În oglindiri de valuri smaraldine
Sfios înmlădiindu-se, ondine,
Cu gândul-pelegrinii să atragă,
Ar vrea să scrie-n versuri clip de sagă.

„Şi-ntinde braţe moi, ca de mătasă,
Noptatice priviri pe Fire-şi lasă,
Creolă eşti, frumoaso şi-ţi stă bine,
S-a-ndrăgostit Pământul, iar, de tine.

Un gondolier îmi face semn cu mâna,
E-a sa gondolă sus, Regina, Luna,
Vrea să-şi serbeze ziua-n astă seară;
În roba opalină fină, rară,

Îmi pare o mireasă-amorezată
De când pământul e şi lumea toată.
Iubitul ei, blond Soare, pe-a sa lege,
Încearcă să o facă a-nţelege,

De Domnul dăruită-a lor menirea,
Ne-ngăduind iubirii împlinirea,
Triste mereu, mereu îndrăgostite,
Urmând a lor destine insolite;

Dar eu vă par, cumva, a fi-ntre ele-
Regine, zâne,-nstrălucite stele?
Nu, nicidecum, dar mă asemăn foarte,
În căutarea unei bune soarte.

Oh, gânduri care-n mintea-mi vor să joace,
Zburaţi înspre neunde, daţi-mi pace,
Undiţi pe-o iolă viaţa-vă frivolă,
Eu voi să sui spre”Nalt, în cea gondolă.

Dar, ce minune ochii-mi văd în zare!
Divină lucrătură sclipitoare:
Se lasă-n jos perdea filigranată-
Fulgi niveatici rostogol şi roată,

Se-ngemănând cu raze de lumină,
Arară feerie ce-o împlină.
E vremea, aşadar să dau uitării
Tristeţi, să fug din calea disperării,

Să uit, un nor, ce-mi răvăşit-a cerul,
Să cerc al bucuriilor misterul,
El, norul, se topi-va cu încetul,
Iubirea-mi e-al pieirii lui secretul.

Va plânge el, în lacrimi se-neca-va,
Lipsitu-s-a de-a” sale trucuri Slava,
Eu voi zbura pe-a”gândului aripe,
Sperând, Iubirea, iar să se-nfiripe.

Încă puţin şi-o bate miez de noapte,
Din ce în ce se-aud, în juru-mi, şoapte,
Un suflet eu pierdut-am? Câte, oare,
Alături îmi vor fi, netrecătoare?

Şi cine-s? De-nchid ochii mi se-arată
În jur cum, mii prieteni, îmi dau roată.
Deodat*, de Sus, prin pulberea-argintată
Ce stele-au nins, miraculos se-arată

O cadră de fecioară-uimind privirea,
Prin clipuri vii ce-şi anunţă sosirea:
O nimfă! De un alb ce te-nfioară,
Veşmânt din stele de-angora, cu-arară

Îndemânare, lin se-nmlădiază,
Mii licurici, ciorchine îi stau pază,
Pe chip angelic, legilor fidele,
Clipesc, a-nminunare, peruzele;

În bucle lenevind pe rozii de umeri,
Mii raze de-aur, te-ndemnând să numeri.
E-ncântătoarea Zână a Zăpezii!
E-aceea pentru care cântă- aezii.

A fost şi ea de-un zeu amorezată
Chiar de Poseidon dar nu-i fu dată
A-i se-mplini dorinţa, pasămite
El s-a îndrăgostit de Amfitrite.

O, Doamne, Zâne, Lună tu,- Regină,
Presimt, prin voi norocu-mi va să vină,
Prieteni dragi, iubirea-nvins-a, iară,
Îm pare c-aş renaşte-n astă seară!

Cât vă iubesc, n-aţi şti, de bună seamă,
Voi sunteţi soră, frate, tată, mamă,
Amici, vecini şi semeni, fiecare,
Cu însuşiri şi pure, şi arare.

În astă noapte vreau să trec hotarul
Spre-altundeva, -mi surâde avatarul
Din Noul An; să mergeţi, dar, cu mine,
Trăi-vom clipe-alese şi senine,

Să bem, prieteni, cupe din cristaluri
Le umple-vom cu-alese idealuri,
Le-om îmbăia-n şampanie spumoasă,
Vom plânge-a fericire, cui ce-i pasă?

Brinda-voi, dragi prieteni, în zi mare,
Pentru-orişicine, iar la fiecare
Vă voi ura de multă sănătate,
De fericire,-a Sorţii bunătate,

De mult noroc, de împliniri cu carul,
De muze s-aveţi parte,-al vostru harul
Să se reverse-n jur şi pretutindeni
De Paşti, şi de Crăciun, şi de Armindeni

Şi,-nminunaţi de-atâta fericire,
Să împărţim în juru-ne, pe Fire,
Iubirea, floare albă, floare sfântă,
A ei candoare suflete ce-ncântă,

Zâmbiţi, prieteni dragi, zâmbirea voastră
Va spulbera din mintea cea sihastră
Cenuşa unor gânduri, unor farse
De flacăra Iubirii ce-au fost arse.

Noroc şi voie bună!,- a mea urare
O voi zbura spre voi, spre fiecare,
Pe-un fulg din norişorul de hermină,
Pe firul unei raze ce-nlumină,

Pe-un colţişor de puzzle ce-are Firea,
Sau pe aripi de Elf; a mea, fiirea
Se dăruie, alese simţăminte
Sunt pentru voi, prieteni, luaţi aminte!

Mulţi ani, prieteni! Mulţi şi la mai mare!
E sinceră şi caldă-a mea urare,
În Noul An s-aveţi parte de toate
Şi tot ce-i bun, succes, prosperitate!

 Autor: Maria Niculescu

Lasă un răspuns

