întâlnirea pe zebră


întâlnirea pe zebră

cu trandafirul roşu în mâini

la intersecţie de străduţe

mica autogară ascunsă într-un colţ

unde deseori pe ochi ne-am sărutat

pâlpâie încă scurtele clipe

în sufletul meu

mă dor imaginile derulate prea repede

nişte poze într-un film

cu intâlniri petrecute în parcuri

pe iarbă, pe ape, printre copacii

arcade peste alei

gara îmi seamănă de multe ori

cu o gură de lup flămând

ce inghite trenuri precum nişte miei

clipele sunt sfâşiate

paşii nostrii muşcaţi de moliile timpului

îmbrac straiele străduţelor pe care

împreuna ne-am plimbat

mă înfăşor bine cu zebra pe care unul

spre celălalt am alergat

oraşul nu-l mai iubeam până la tine

acum parcă eu sunt vânat

găsind adapost în amintiri

straduţe şi alei înguste

flori, copaci, ape palide

ca nişte acuarele uscate

sub o icoană a bunicii priveam

în torsul sobei şi miros de dovleac

aceeaşi carpetă cu un bizon săgetat

la masă toţi ştiau

că nu mai sunt vânători

şi eu uitasem

de ce în trecut se vâna

 Autor: Radu Liviu Dan

Lasă un răspuns

