Dacă el nu ar fi existat


Dacă el nu ar fi existat,
dacă el nu s-ar fi născut
într-o zi geroasă de ianuarie
ca o a doua Boboteză
a acestui popor,
ne-am fi întrebat şi astăzi
care este cel mai mare poet
al românilor.
Ne-am fi colorat atunci visele
cu verdele
florilor de mucigai,
şi am fi deplâns flămânzi

moartea căprioarei,
răniţi până în adâncul Levantului
de colţii de argint ai mistreţului.
Cel mai ades am fi rătăcit
paşnic pe urma turmelor
transhumând spaţiul mioritic
sau poate mai ales
am fi încercat să răstălmăcim
iar şi iar
în vorbă nouă
necuvintele.
Dar nimic din toate acestea
nu s-a întâmplat
şi nu avea cum să se întâmple,
pentru că prin voia Lui
a fost uns
înaintea tuturor

Mare Voievod şi Domn
Singur Stăpânitor a toată

Limba Română

Io Mihai Eminescu.

 Autor: Ionel Mony Constantin

Lasă un răspuns

