AM CUNOSCUT pentru prietenii mei


-/

Am cunoscut şi-am să vă povestesc,
Cu ochii blânzi-evrei, cu firea blândă,
N-aveau, în gând, Iubirea să o vândă-
O dăruind în modul cel firesc.

Am cunoscut, vă dau al meu cuvânt,
Copii evrei, pe când eram copilă,
Aveau o fire sinceră, docilă,
Cu-ales respect de ceea ce e sfânt.

Am cunoscut, de, bine, mă gândesc,
Evrei frumoşi, cu sufletul de aur,
Pe frunte, nevăzut, purtau un laur,
Gândeau în stilul nostru, românesc.

Am cunoscut evrei ce m-au uimit,
Gingaşi şi puri, şi buni ca pâinea caldă,
CUVÂNTUL, ce, în ape sacre, scaldă
Urmarea-le ce-au transformat în mit.

Am cunoscut, o, Doamne,-am cunoscut
‘N-al vieţii joc, copii evrei minune,
Făceam greşeli la sacra-nchinăciune,
N-aveam habar de armă sau de scut.

Am cunoscut evrei mai mari, mai mici,
Pe-aceeaşi Cale mers-am împreună,
Blond Soare ne zâmbea şi aceeaşi Lună,
Ca fraţii ne aveam, eram amici.

Katiuşa sau Maria, Pavlik, Dan,
Minel, Rodica, Alecu sau Irina,
Vorbeam, în jocul nostru ”DE-A LUMINA”,
De Yom Kipur, de post, de ramadan.

Am cunoscut, în timpii-aceştia grei,
Naţionalităţi cu-nsemnătate;
Din inimă însă vă spun, din toate,
Mi-e dragă, foarte, aceea de evrei.

 Autor: Maria Niculescu

Lasă un răspuns

