Testament…


Testament…

(Model de urmat pentru toţi parlamentarii şi nu numai…)

Subsemnatul, Gore C. Gore, prin grija lui Dumnezeu, pensionar la termen, domiciliat în cea mai frumoasă ţară de pe pământ, fiul domnului Gore D. Gore, de profesie fără, şi al doamnei Gore G. Floarea, fostă ţăran cooperator, lipsită de orice urmă de avere, dar plină de demnitate personală, în deplinătatea facultăţilor mele mintale şi în deplină cunoştinţă de cauză, înţeleg, ca un bun creştin-ortodox ce sunt, dintr-un fost creştin-catolic convins, să-mi las, prin prezentul Testament, bruma de avere agonisită prin muncă grea, continuă şi plină de cinstită apreciere din partea societăţii în care am avut plăcerea să convieţuiesc, familiei mele, după cum urmează:

1. Graţie bunăvoinţei Prea-bunului Dumnezeu, toată averea mea agonisită cinstit, în perioada primului mandat de parlamentar, respectiv de deputat, o las, în deplină proprietate, fiului meu cel mare, Gore G. Goriţă, de profesie fără, actualmente domiciliat la Paris, cu următoarele precizări:

– Hotelul cu trei sute de camere de pe Litoral, cele cinci sute de hectare de teren din clisura Dunării, avionul cu patru locuri, helicopterul de plimbat duminica şi cele zece hectare din zona Gării de Nord, din Bucureşti, să le închirieze numai şi numai românilor, de preferat pe valută forte şi pe termen lung, astfel încât, dată fiind situaţia lui de burlac la Paris, nimic să nu-i lipsească atunci când eu nu voi mai fi pe acest pământ.

– Tot lui Goriţă, îi mai las în proprietate, zece milioane de euro, în banca ştiută de el, şi dreptul de folosinţă asupra casei mele din Bucureşti. Dumnezeu să-l aibă în pază şi ca un bun fiu ce este, să mă amintească mereu în rugăciunile sale.

2. Graţie bunăvoinţei Prea-bunului Dumnezeu, toată averea mea agonisită cinstit, în perioada celui de-al doilea mandat de deputat o las, în deplină proprietate, fiului meu cel mic, Gore G. Goreşteanu, de profesie la fel ca şi fratele său Goriţă, domiciliat la Londra, încă din perioada când subsemnatul am fost bănuit de afaceri oneroase de o parte a duşmanilor noştri politici, respectiv de reprezentanţii Opoziţiei, cu următoarele precizări:

– Staţiunea de cercetări plante agricole, cu cele opt sute de hectare de pământ aferent, cu sistem de irigaţii în funcţiune şi fabrica de legume-fructe dată deja în producţie, să le lase spre bună administrare şi exploatare comisiei de prieteni găsită şi impusă de mine, iar beneficiile obţinute să le folosească aşa cum o crede el de cuvinţă în minunata capitală a unei ţări în care democraţia şi munca cinstită sunt apreciate şi chiar încurajate.

– Tot lui Goreşteanu îi mai las în proprietate, zece milioane de euro, în banca ştiută de el, cât şi dreptul de folosinţă asupra casei mele din Bucureşti. Dumnezeu să-l aibă în pază şi ca un bun fiu ce este, să mă amintească mereu în rugăciunile sale.

3. Graţie bunăvoinţei Prea-bunului Dumnezeu, toată averea mea agonisită cinstit, în perioada primului meu mandat de prefec,t o las în deplină proprietate fiicei mele, Tămâie Maria, fostă Gore, cu următoarele precizări:

– Staţiunea turistică „Valea Călugărului”, cu toată baza materială aferentă, respectiv, cinci hoteluri de trei stele cu două sute de camere, hotelul de patru stele cu şaizeci de camere, instalaţia de cablu cu cele patruzeci de cabine aduse din Italia, plus pârtia de schi în lungime de trei mii de metri, s-o lase spre bună administrare fratelui meu, Gore Goagă, proaspăt ieşit din închisoare şi lipsit de alte venituri, dar, aşa cum se ştie, un geniu al afacerilor cu bani mulţi şi proşti puţini. Goagă poate face din această staţiune turistică perla Văii Argeşului şi numai el poate obţine veniturile necesare atât familiei distinsei mele fiice, cât şi veniturile necesare propriei sale nevoi.

– Pentru că mandatul de prefect nu a fost complet, şi, aşa cum se ştie, nici veniturile mele aferente acestui mandat nu au putut fi complete, totuşi, având în vedere că un mandat de prefect este de regulă mai performant material decât un mandat de parlamentar, îi las fiicei mele şi agoniseala bănească în sumă de douăzeci şi cinci de milioane de euro, obţinuţi din afacerile cu terenuri, respectiv vânzări şi cumpărări continue şi la cel mai potrivit preţ, aşa cum a vrut Bunul Dumnezeu să-mi lumineze mintea, cu condiţia fermă, ca aceşti bani să-i păstreze efectiv în bancă, şi ea, cu familia ei, să trăiască numai din dobânzile lunare aferente. Îi urez şi fiicei mele să stăpânească sănătoasă tot ce a agonisit, repet, prin muncă cinstită, tatăl ei şi ori de câte ori are ocazia, să nu uite să-mi rostească o rugăciune de iertare a păcatelor pe care le-oi mai fi făcut şi eu în această viaţă, evident fără voia mea.

4. Las nepotului Vică, de patru anişori încă neîmpliniţi, două conturi ce conţin suma totală de zece milioane de euro, într-o bancă ce o ştie deja fiica mea. Aş dori ca aceşti bani să nu poată fi folosiţi decât la majoratul băiatului şi tot atunci să i se spună lucruri interesante despre bunicul lui, fost parlamantar şi fost prefect într-o perioadă grea din minunata istorie a acestei ţări.

5. Las viitorilor nepoţi ce mi se vor naşte, cât şi strănepoţilor, dacă vor fi, restul averii mele pe care o trec într-un codicil aparte pentru a nu îngreuna cumva dezbaterea succesorală a bunurilor cuprinse în prezentul testament.

Toate bunurile din codicilul prevăzut la punctul 5 de mai sus revin automat copiilor mei în cazul în care nu vor mai veni pe lume nepoţi şi strănepoţi.

NOTĂ: Dumnezeu mi-e martor că mi-am făcut datoria de tată şi conducător de familie, aşa cum am ştiut eu mai bine.

Aşa cum se observă, Bunul Dumnezeu a vrut ca în cele două mandate de parlamentar şi unul de prefect să adun prin muncă cinstită numai bunuri care pot fi de folos urmaşilor mei şi care le pot asigura un anumit confort în viaţă. Precizez că nu există nicio suspiciune de furt, deturnare de fonduri ori alte infracţiuni de drept penal asupra dobândirii acestor bunuri şi nu las nicio datorie în sarcina familiei mele.

P.S. Acest testament este valabil numai dacă nu prind şi în această toamnă un loc în parlament. În cazul în care, prin bunăvoinţa lui Dumnezeu şi prin grija partidului nostru, voi fi din nou deputat, ori voi primi din nou cinstea de a mai fi pentru un mandat prefect al judeţului, toate averile despre care am făcut vorbire la punctele de mai sus vor fi îmbunătăţite, corect ajustate şi fiecare membru al familiei mele va primi ceea ce i se cuvine.

Fac această precizare pentru că am primit deja invitaţia fermă de a candida pe listele de la Camera Deputaţilor, drept pentru care şi eu am făcut plăţile ferme cerute de partid, cu titlu de cotizaţie personală, în vederea asigurării absolute că pot accede în Parlament.

Încheiat azi, ziua de mai sus, ca urmare a unui anunţ nenorocit venit de la Agenţia Naţională de Integritate din care rezultă că o parte din averea mea ar fi fost obţinută pe căi ilicite!

În faţa acestui afront pe deplin nedrept şi profund jignitor, înţeleg să-mi fac de urgenţă testamentul, decât să las nişte nemernici de sorginte politică să-mi fure averea…

Gore C. Gore, Piteşti, luna octombrie, anul domnului care tocmai se termină…

 Autor: George Rizescu

Lasă un răspuns

