VERSURI RECVIEM ` 89 ACEI ANI CÂND AU ÎNCEPUT SĂ SCUTURE PLOPII LIBERE VISE PE RĂNI DESCHISE DE SUFLET…


AMINTIRI DE DECEMBRIE
Laura Schussmann

Pe mine, încă,
amintirea de decembrie mă doare.
Voi îmi mai simţiţi durerea?
Îmi plânge sufletul în trei culori
la voi ,de ce e,
a rămas gri speranţa , oare ?

Atunci,
mi-am lăsat o clipă de viaţă
şi o secundă prelungită de tinereţe
pe asfaltul oraşului maturizării mele
89 ,Bucureşti,
amintire de decembrie.

Sufletul meu în trei culori,
înroşind
a iubire pură de viaţă,
îngălbenind
bob de grâu speranţă.
albăstrind
viziuni spre ceruri,
respira,
prin rupte infinite cercuri,
aer proaspăt de incoloră libertate,
amintire de decembrie.

Vise,
idealuri,
strălucire în priviri,
tinereţea
alergând pe alei rubinite,
sânge
picurând fără măsura măsurii
şi mult zgomot pentru nimic.
Şi parcă,
timpul se oprise în loc
să încătuşeze trecutul în prezent.
Şi aşa a şi rămas de atunci,
amintire de decembrie.

Apoi ,
cu fiecare zi ce trecea,
cădere liberă în absurde neanturi,
rătăciri de la idealuri înalte,
evaluări de destine,cu impertinenţă ,
au început să se zdrobească
speranţele,
cioburi de suflet pe caldarâm,
după ce noi acolo am lăsat
ultima picătură de sânge curat
suprema noastră jertfă de inocenţă,
amintire de decembrie.

Acum ,
într-o altă amintire de decembrie,
ziua e aceeaşi, doar anul este altul,
dar ne încăpăţânam
să rămânem cu spatele la destin.
Ne-a devenit bucuria de viaţă
urlet înăbuşit şi sfâşietor suspin.
Stăm cu privirile întoarse înapoi
dinspre direcţia corectă
cea de înainte ,
încercând să uităm acei ani
când plopii au început
să scuture libere vise
pe ale sufletului răni deschise..

Eu nu am uitat
voi vă mai amintiţi?

Eu tot mă gândesc
voi de ce nu mai gândiţi?

Eu încă vă iubesc.
Voi de ce nu vă mai iubiţi ?
Decembrie, 89
amintire..

 Autor: Laura Schussmann

Lasă un răspuns

