VERSURI DE PE UN PETEC DE UNIVERS … ŞOAPTELE NATURII PENTRU SUFLETE IUBIRE DE VERDE…


UN COPAC ŞI GÂNDUL LUI ..
Laura Schussmann
Stau
cu crengile îmbrăţişate coroană
şi mă împrăştii unduire de gând,
în şuierături lungi de vânt,
spre un punct cardinal de zare
de unde,
pentru mine, apune şi răsare
acelaşi absolut şi unic soare..
Dimineţile,
îmi alint frunzele
cu rouă pură ca lacrima de prunc.
Serile,
le apun cu o rugăciune spre crâng
iar aminitirile zilelor ce trec
în poală de legendă vie le strâng.
Primăverile,
la viaţă mă retrezesc,
prin aripi de fluturi albi
mă înfloresc.
Arome ireale de fruct necopt
mă răspândesc
şi pe creangi virgine de timp,
iubire verde crud mă înfrunzesc
şi mă reinfrunzesc.
Verile,
în rod de vise coapte,
mă rodesc
din inimă de trunchi până în vârf de rămurele.
Se trezeşte
viaţa în mine în puls de sânge albastru.
Şi îmi prind
corona ,de rege de verde peste zare,
de-un vârf săgeată de astru.
Şi înveselesc
petecul meu de univers cu tril vioi de păsărele.
Toamna,
din măreţia mea de peste vară
încep să mă pălesc.
Şi privirile de mugur verde, agere odată,
îmi tot slăbesc.
Simt,
cum,de la rădăcini încep să îmbătrânesc.
Şi îmi tot scârţâie crengile,
din noduri de destin, a neputinţă
şi frunză după frunză în arămiu mă ruginesc.
Şi mă usuc,
că firul subţirel de iarbă,
sprijinit de boltă cerului în vârf de zare.
Busola timpui între apus şi răsărit,
mă simt.
Şi parcă mă regret,deja,
la început de iarnă, în tăcere.
Şi mă reneg de atâta resemnare,
dar am să mă regăsesc mereu,
o ştiu.
în punctul cardinal al existenţei mele,
acelaşi absolut şi unic soare.
Şi îmi este dor de primul fulg de nea,
îmi este dor de iarna ce a trecut
şi de cea care o să vină.
Sărut, deja, toamna,
prin foşnet uscat de frunze
cu vers de despărţire.
Şi chiar dacă nu o voi dori,
ea tot va veni,
aşa că, am să o aştept,
pe petecul meu de univers,
că pe o dulce nemurire..
Fotografie:

 Autor: Laura Schussmann

Lasă un răspuns

