Unicul Lari cu i grec


Mă numesc Lari, dar cu i grec, acum am scris aşa pentru conformitate, că io aşa mă semnez când bag poezii pe r.d.s., nu ştiţi ce e asta, păi, sunteţi inculţi, ştiam că nu ştiţi, că n-aveţi cultură, luaţi de aici, se numeşte reţele de socializare, băi!

De fapt, asta ca să fiu sincer cu voi, mă numesc Calimachi Lachi, nume de răsunet feudal, dar na, eu fiind poet, mi-am tras nume fals, adică Machi Lari cu i grec, sună într-un fel, no? Ce ştiţi?

Mă uit la voi cum scrieţi pe aici şa, cu tot felul de încâlcituri, păi ce, scrieţi pentru aisborgi, no măi, pentru oameni de rând, cu cultură măcar medie, exactament ca mine, adică aşa cum scriu io, că de fapt normal că sunt cineva cu idei nou-nouţe în materie de poezie actualmente necesară pe piaţa literaturii.

Am observat io, că de când bat r.d.s-urile astea, am căpătat experienţă şi vă văd nivelul, cam slăbuţ, păi, io în comparaţie sunt sus, măi. Şi nici nu mă zbat aşa că voi, io din minte le trag pe hârtie, ca să am dovada că-s ale mele, să nu spună femeile astea poetese care mă cam sâcâie pe reţele, că le-am copiat cumva şi nici boierii mari în alte versuri.

Citesc şi eu pe aici şa, creaţiile unora şi mă dor dinţii de atâta profunzime, din acest motiv am fost ieri la medicul dinţolog, i-am spus de ce şi cum mă doare şi sincer, mi-a indicat să nu mai citesc că el mi-a scos doi dinţi, dar dacă mă dor ochii, ce va face medicul ochios?

I-am promis domnului doctor că mă liniştesc, dar io nu pot face asta, pe mine mă caracterizează curiozitatea şi nu am cum să renunţ la lectură de pe r.d.s. Mă distrez, că altfel nu am idei şi rămâne geniul meu îngropat, nu se cade pentru omenire, că şi aşa lumea este duşmănoasă pe vârfurile de natura asta.

Odată, m-a luat aşa o disperare că-mi venea să mă sinucid. Păi, cum să nu? Citeam o poveste aşa de frumoasă şi deodată am pierdut ideea şi n-am înţeles nimic din final, degeaba am mai citit de zece ori şi la ambiţia mea, am tot recitit dar înţelesul nu şi nu, atunci m-am supărat pe mine. Şi ştiţi voi cum este să te ai în conflict cu tine? E conflict de interese şi numai un ins pentru împărţirea stărilor psihice poate face ordine. Cum cabinetul era departe, am mers la medicul familist şi m-a întrebat cum voiam să mă suprim. I-am spus: cu cordonul de la halat prin legare la calorifer sau cu vin roşu şi carne de porc. El, dotat cu atâta experienţă mi-a spus să-i duc lui vinul şi carnea şi eu să iau trenul şi să merg la Sovata pentru aerisirea creierului. N-am putut să merg aşa departe şi-am mers la Frecăţei, la şes, că bate acolo un vânt ca în Siberia. M-am liniştit dar greu, deci, voi, care mă citiţi, apreciaţi-mă, că aveţi pe cine. Acuma, să nu depăşiţi linia, că mă supăr şi-mi scade inspiraţia şi nu aveţi voi remuşcări? Băi, aţi auzit? Să nu mai comentaţi fără multă aplecare către poemuţele mele, prozicioarele foarte bune, că v-aţi ars la cronicuţă cu Lari cu i grec.

Să fiu apreciat!

 Autor: Macovei Lilioara

Lasă un răspuns

