să ningă!


şi dacă ar ninge
aş sta cu picioarele drepte ,înfipte în pămînt,
cu toată faţa ridicată spre tine
să sfîrie fulgii pe buzele mele şi să rîd!
ba chiar aş scoate limba uite aşa:hmmmmmm….
de sete şi în joacă să beau din iarnă
precum în copilărie ţurţurii din scocul casei!
poate aş sta într-un regat dantelat,
o Islandă cu fiorduri apretate
cu nisip şi gheizere ţîşnind din pămînt
şi lavă languroasă !
Uneori ninge aici cu fulgi uşori şi calzi de cenuşă,
întunecare şi moarte peste cîmpul înverzit!
caii nechează isterici în grajduri,
oile toate sînt un munte de lînă împietrit!
să ningă!
ţin mâinile întinse şi mă învîrt vîîjjjj, vîîîîjjj,
cerul tot e o morişcă
pămîntul tot înflorit în cristale
şi de jur împrejur în ocean
balene se scurg printre gheţari în cîntare.
mi-e frig,
mă doare.
să ningă!
vulcanul tremură în coşul pieptului şi se ridică pînă-n gură,
trupul tot e crustă uscată bazalt şi silică,
dar uneori tremur
dar uneori mi-e frică.
dacă închid ochii te văd în cap,
mâinile tale se odihnesc pe creştetul meu
ca o aripă .
cu adiere peste tîmpla îngheţată
toată amintirea se risipeşte şi ceaţă.
să ningă!
în alergare pe sub copaci aş scutura crengile în spatele meu
şi aş rîde înalt:
prinde-mă de nu ţi-e frică!
Cu picioarele bine înfipte în pămînt stau şi aştept ninsori
şi doar alb sub pleoapa mea,
înăuntru cenuşă .

 Autor: adriana moscicki

Lasă un răspuns

