Romania, Mireasa Mirelui Hristos


Cel de Neajuns cu gândul,

Cel de Necuprins cu mintea,
Cel ce este Cuvântul,
cu neputinţă a-L vedea,
e Mirele Ceresc
din Raiul Dumnezeiesc
şi dintre toate fecioarele
o vrea, pe ea, ” cea Aleasă „.
logodnica Sa, Fecioară România.

* * *
– Unul ca acesta, s-a îndrăgostit?…
O aşa, Fecioară şi-a dorit?
– Da ! s-a îndrăgostit…
şi, o aşa Fecioară, şi-a dorit
ca să devină Mirele ei,
El, Cel Prea Iubit.

– EL, Cel Prea Înalt,
pe România, Fecioară şi-a aflat?…
– Da, El, Cel Preaînalt!!!…
Fecioară a căutat
şi pe România, a aflat.

– Cum?… Unul ca Acesta
a ales din lumea toată,
o aşa fecioară… desfrânată ?
– Da, da, da!… Unul ca Acesta
a ales din lumea toată,
pe România, o desfrânată!…
Şi cu dulci chemări
o vrea la Sine, bunăoară,
ca s-o preschimbe într-o
neprihănită Fecioară.

Şi nu trimite la ea, slugile Sale,
ci, chiar EL se înfăţişează…
din marile depărtări
lângă ea coboară.
Nu o ridică pe ea sus,
că nu voia s-o ducă
în ceruri desfrânată,
ci vine în cortul ei, aici, jos
ca un meteorit luminos.

El, Cel din ” Cartea Veşniciei „

întocmai ca şi vestea culeasă de pe file.
Vine la ea cu atâta graţie şi iubire
ca nu cumva auzind,
Fecioara, să se sperie,
să sară şi să fugă de-al ei Mire.

Cu înţelepciunea cuvântului
blând şi îngăduitor îi spune :
” Îndrăzneşte, Fiică a Sionului
apropie-te de Mine!… „

Ea, în duh învăluită
Îl priveşte uimită.
Din crunta rătăcire
se ruşinează, se smereşte,
dar nu îndrăzneşte,
ştiind că ale ei fapte,
au dus-o la moarte.

Rămasă mai departe
în înceţoşata noapte
învăluită-n taine
neînţelese-n parte,
deprimată, secătuită,
încărcată de demoni, sălbăticită
ca de băutură, rămase ameţită.

Abia într-un târziu,
înaintând timidă,
cu lacrimi şi sfioasă
ÎL rugă duios,
pe Mirele Hristos:

– Eu… Domnul meu?…
a Ta Mireasă?!…
Te ascult cu uimire
Mă surprinde a Ta iubire!
N-am pic de pace-n suflet…
trecutul meu e pătimaş.
Îndurare… dar acuş
să-mi dai povaţă,
oare e o amăgire ?…

Tu eşti neprihănire
Tu eşti CEL Prea Sfânt!
Eu ?.. o nevrednică-s pe pământ!
Eu sunt o păcătoasă!
E o prea mare cinste
să fiu, eu, a Ta „Aleasă!”
Sunt plină de răni,
cum să devin a Ta Mireasă ?

– Nu-ţi fă griji, Eu sunt Doctorul tău
Eu sunt Stăpânul Cerului!
Sunt, Cel ce sunt, sunt ” EU „
sunt Iisus Dumnezeu.
Învaţă aşadar cele ale duhovnicirii
şi înţelepţeşte-te în ale dumnezeirii.
şi nu încurca ” Planul Meu „.
* * *
– Şi ce face ?… Şi ce-i dă de la Sine?…
Bogăţie ?… strălucirile acestui pământ?
– Nu!… ci, face cu ea Legământ.
Îi dă un inel !… Pecetea Duhului Sfânt,
Se mai poate spune
esenţele iubirii…
fantasmele fericirii…
* * *
– Aşa a vrut Cel care o iubea ?…
El nu-i vedea urâţenia?
– Nu!… pentru aceasta
se şi cheamă IUBIRE.
A văzut urâţenie şi s-a îndrăgostit
căci de multe ori iubeşti
şi ceea ce este urât.
Aceasta şi Hristos a făcut!

– Şi o face pe aceasta
o nouă făptură,
fără pată, fără zbârcitură?

– Da, intrând în cortul ei,
îi mai spune :
” Cum ?…nu îndrăzneşti
să te apropii de Mine ?…
Nu în Cer Te ridic, ci în Mine!…
Iată, te voi sădi în lăuntrul Meu.
Te voi purta chiar Eu.
Din negura acestor vremi
Te voi ridica
şi cu mărire te voi încununa.
Valuri de miresme de nard
din scumpele miruri
pe trupul tău voi turma.

Tu să-Mi devii ” Cea Aleasă „
cea mai gingaşă Mireasă!
Şi să-Mi dai naştere de prunci
care să asculte-a Mele Porunci.
Să-Mi naşti Fii ca dar,
sfinţiţi să Mi-i aduci la Sf. Altar.
Prin rodul minţii
să-i redai frumuseţii;
Cu o înţelepciune fină
să-i aduci pe calea binelui,
spre Adevăr şi Lumină.
* * *
Bucură-te, Fecioară Românie,
FIUL Ei, Iisus şi Împărăteasa Cerului,
este cu tine!

„O!… Mire, care schimbi urâţenia Miresei în frumuseţe!…” (Sfântul Ioan Gură de Aur).

 Autor: Elisabeta Branoiu

Lasă un răspuns

