PLANETA POLITICA


PLANETA POLITICA

S-a intimplat ca locul lui Simon Seinerovici intr-un autobuz interurban sa fie alaturi de un domn intre doua sau trei virste, cu privirea agera si inteligenta. Lui Simon ii plac asemenea oameni pentru ca de la ei poti auzi o istorioara cu tilc, o anecdota reciclata sau chiar poti afla ceva practic care sa-ti prinda bine mai tirziu. Ca sa nu mai pomenim de faptul ca, in felul acesta, timpul trece mai usor si te pomenesti la destinatie mai repede.
Simon Seinerovici mi-a relatat despre domnul acela inteligent si distins, subliniind faptul ca din cauza lui si cam de pe vremea cunostintei cu el, a inceput sa se intereseze de viata activistilor politici. Pentru ca respectivul era un activist profesionist si l-a atras si pe amicul meu intr-o lume, pe care dinsul personal a numit-o planeta politica.
In primul rind, Simon care stia ca el, ca alegator, e important numai o data la patru ani si e solicitat de toate partidele sa le ofere pretiosul vot, a aflat ca exista o continua activitate politica, ce-i drept mai discreta, dar sustinuta. Si, mai ales, a aflat ca exista, colaboreaza si stabilesc contacte cele mai diferite conceptii si idiologii.
– Cum asa? m-am mirat eu. Toate le-ai aflat dintr-o simpla calatorie?
– Nooo…Cind am ajuns la destinatie, tipul m-a invitat sa-l insotesc la o adunare si m-am dus cu el, pentru ca mi se facuse foame. Am fost serviti cu burecas si cafea cu lapte. …Intelegi? Burecas plus cafea cu lapte.
– Ce importanta are?
– Are! Nu stii ca tratatia reflecta fondurile, cultura si sanatatea cuiva? De exemplu, la un partid, nu-i spun numele, al doilea la care am participat la o sedinta, s-au servit covrigei si racoritoare dietetice. E adevarat ca majoritatea erau pensionari si au apreciat mult grija pentru glicemia poporului, dar de ce nu s-au gindit si la dantura? Crezi ca pe mine ma prind a doua oara? Ce, nu exista alte idealuri politice?
– Te referi la…
– Ma refer la o gama larga de posibilitati. Un anume partid isi trateaza simpatizantii cu placinte umplute cu brinza sau cartofi, la alegere. Bautura: cafea sau ceai, la alegere. Care se poate indulci cu zahar sau zaharina la alegere. Totul la alegere… Ce ar putea sa sugereze , daca nu perfecta democratie interna…
– Deci, te-ai fixat la acest partid.
– Da’ de unde! Pot sa admir o femeie cu pieptul mare, dar asta nu inseamna ca trebuie sa ma si insor cu ea. Eu am apreciat si largul sortiment de fursecuri cu care te serveste un partid absolut deosebit de idiologia precedentului. Fursecuri de o mare libertate de opinie si nelimitate cantitativ. La care se adauga o excelenta cafea filtru…
– Domnule, in acest caz, cu cine votezi? Te alaturi partidului cafea cu lapte si burecas sau constiinta te apropie de placintele cu brinza? Te pronunti pentru ceaiul de plante sau opinezi pentru fursecuri? Nu poti sa dansezi la prea multe nunti!
– De ce nu? Doar nu ne aflam intr-un an electoral. Nu trebuie sa votez, pot fi cinstit cu propria mea constiinta de clasa.
– Si dupa aia?
– Dupa aia sa fim sanatosi. La urma urmei, pot foarte bine sa fiu corect cu toti si sa nu votez cu nimeni. Dar ce cred ei, ca pe mine ma poate cumpara cineva cu o placinta?

 Autor: Dorel Schor

Lasă un răspuns

