N-am / Oda sărăciei


N-am! Dau azi vorba mea pe „n-am”,

N-am idee, habar n-am

De ce stau pleoştit în geam.

N-am! N-am n’ic nici măcar în spam…

N-am! Lumea zice că-s golan

Nu-s golan, nu-s nici „varan”

Mănânc o dată pe an

Şi-s mai mult vegetarian…

N-am! Portofelul mi-e vidat

Nu am bani şi-s sufocat,

Datoriile m-au luat,

Am stofă de asistat.

N-am! Contul meu a flămânzit

Ce să-i dau? Io, ce să-nghit?

Nu mă satur de privit

Doar cu asta m-am hrănit…

N-am! Din spate aud „ham-ham”,

N-am, n-am, n-am şi ham, ham, ham

Şi dulăii ar vrea să am…

„N-am!” Cât muşcau ei, le spuneam.

N-am? Mă întreabă un beţivan:

„N-ai un leu sau n-ai un ban?

Dă-mi şi mie, că eu n-am,

sunt sărmanul băimărean…”

N-am! N-am talente, n-am nici bani,

Am doar douăşcinci de ani,

Am prieteni, am duşmani,

Sunt bogat… poate prin fani…

 Autor: Mihai Cotea

Lasă un răspuns

