Je suis une pendule au mur


EU SUNT DOAR O PENDULĂ-N ZID

Cum aş putea să mă decid

să îmi aleg o zi din toate?…

Eu sunt doar o pendulă- n zid:

cu cât m-aplec spre Marea Vară

îmi sare Marea Iarnă-n spate

Alerg spre tine ca-n spre moarte

nici nu mi-e cald, nici nu mi-e frig

şi firul care-n drum îl torc

să-l las la calea jumătate?…

Nu bate trist pendula mea

în noapte singură mi-o-ntorc

şi mă ridic spre bolţi albastre

Un dulce corn când va suna

am să mă strâng din nou covrig

şi-am să aud chemarea-n astre.

18. V. 1994

JE SUIS UNE PENDULE AU MUR

Comment pourrait-on décider

choisir un jour de tous les jours?

Je veux toujours un jour d’été,

les jours d’hiver m’attrapent toujours –

je suis une pendule au mur

Je cours vers toi comme vers la mort –

je n’ai pas frois, je n’ai pas chaud,

mais le toison filé en chemin

comment reste-il inachevé?…

Il n’est pas triste, son battement

et, en nuit, je la tourne seule

pour m‘élancer vers ciel bleu

Le doux cornet quand sonnera

me bleuttirai-je – un bébé

pour écouter l’appel des cieux.

 Autor: Olga Alexandra Diaconu

Lasă un răspuns

