GÂNDURILE PSIHOLOGULUI PE VERSURILE POETULUI… DIALOGURI INTERIOARE SPUSE CU VOCE TARE…


-/
DILEMELE VIEŢII…
Laura Schussmann
Poate nu ar trebui,
dar, câteodată,
îmi este dor de mine,
de cea, care dincolo de ea
şi ale ei gânduri şi dureri,
nu mai vedea nimic
şi pe nimenea..
Atunci..
mă desfăceam toată şi completă
în iubire şi vise,
dar mă loveam ca o rătăcită
printre ego-uri compromise,
de ale nepăsării uşi închise.
Şi mă furişam
înapoi în mine.
Eu, în renegare de sine.
Atunci..
mă deschideam spre căutare,
amplă, cu braţe deschise,
dar înapoi în timpane,
mi se întorceau
doar cuvinte interzise.
Şi mă închideam
toată în mine.
Eu, în pierdere de sine.
Acum..
îmi deschid
auzul şi şi inima
spre gemete de suferinţă.
Mă aplec cu pioşenie
spre a iubirii credinţă.
Întind o mână,
din prăbuşiri de sine,
adânc la el în fiinţă,
să ridic un om.
Îngenunchez
pe pământul raţiunii,
să sădesc,
virgină sămânţă,
al conştiinţei pom.
Acum…
mă îmbrăţişez
pe E-uri neputincioase,
cu sufletul lipit,
să le simt respiraţia,
abur al vieţii.
Şi le simt, cum,
din membrane subiri
devin vibraţii silenţioase,
sub greutatea tristeţii.
Îmi las, lacrima
să alunece, uşor,
pe răni măcinate
de nesfârşite îndoieli
şi răscolite de dor.
Sunt suflete rătăcite..
de propriile greşeli
să fie vindecate,
cer ajutor.
Atunci,
dar
şi acum…
câteodată,
obosesc de mine,
obosesc de oameni.
Şi mă aşez
pe o cumpănă de gând,
să îmi privesc
adânc în ochi ,
dilemele vieţii.
E tare greu,
să faci omul
să vadă adevărul dur,
să iubească albul pur,
să îşi uite renegarea,
să îi înmoi încăpăţânarea
şi mai adânc în umilinţă,
să îl opreşti să se coboare.
Şi simt
a neputinţei încordare,
căci,
câteodată,
iubirea pentru om
tare mă mai doare..
Atunci şi acum
mă întreb,
De ce oare ?
Fotografie:

 Autor: Laura Schussmann

Lasă un răspuns

