Foaie verde şi-o smicea…


Foaie verde şi-o smicea…

Foaie verde şi-o smicea
Bate vântul dunărea
Norii vin norii pogoară
Fulgerele cad prin seară

-Mai stai Doamne dumneata
Nu ploua, nu fulgera
C-am o ceată de haiduci
Care se-odihneşte-n huci

Dacă tună şi sclipeşte
Trăsnetul ne prăpădeşte
Haiducii-or fugi cu toţi
Şi-oi rămâne fără soţi

Ei or crede negreşit
Potera că a venit
Şi cu puştile se joacă
Cu plumbi negri ne împroaşcă

Cu puşca se va juca
O trage în cineva
Noi suntem haiduci cuminţi
Sărutăm buze fierbinţi

Şi neveste frumuşele
Cu rochiţi şi cămeşele
Tu le-mpingi la locul lor
Ele se desprind uşor

Mândrele-s nevinovate
De uimire cad pe spate
Cu buze ca florile
De te trec sudorile

Că-s mândruţele ochioase
Bagă tremuriciu-n oase
Puşca ar ţipa că-i scrisă
Are însă gura-nchisă

Cu sfârcuri de busuioc
(Clipele-s lemne de foc)
Nu e bună de nimic
Nici la dansul din buric

Am zvarlito-n mărăcini
La Maria din vecini
Mărioara când zâmbeşte
Inima se poticneşte

Sare calul de-a călare
Urcă dealu-n fuga mare
Calul că o necheza
Şi mândruţei m-o vindea

El să stea să mân’ce fân
Cu trifoi din cel mai bun
Noaptea să se odihnească
Mândra ca să mă iubească

– Fă mândruţo dumneata
Stai şi nu mă săruta
Că tu mă săruţi pe gură
Vin poterele mă fură

Şi mă duc încătuşat
În şapte funii legat
La Bucureşci în cetate
Unde soarele nu bate

( Că sunt pimniţi blestemate )

Unde vodă-i împărat
Stă pe scaun supărat
Şi fumează narghilea

Lâng-o brună-n feregea

El pe nară narghileşte
Ea-i zice ortomăneşte
Vrea bairam şi scutecele

Tot podoabe mititele

Chica mi-a crescut cât claia
Barba îmi umple pârnaia
Şerpii-n barbă-şi deschid cale

Boierii beau din pocale

Numai eu mă ofilesc
După Maria bolesc
Dar mândra că e departe
Cu altul patul împarte.

 Autor: vanghele ion

Lasă un răspuns

