Dialog cu pomul de iarnă


– Bradule, Verde Împărat,

Codrul te-a încoronat

Să domneşti din vară-n vară

Peste-a arborilor ţară.

Cum de te-ai lăsat răpus

Şi la noi în casă-adus,

Să fii îmbrăcat de gală

Cu globuri şi cu beteală?

– Copile, sunt prea mâhnit,

Supuşii mi s-au rărit,

Cad de fiare retezaţi,

Demni, modeştii mei fârtaţi.

Stau aici de griji cuprins…

Milă mi-e de cel ce a-nvins

Şi deşi-ţi par o splendoare

Sunt gătit de-nmormântare.

De-ţi sunt drag, precum grăieşti,

Jură-mi, că atunci când creşti,

Grijă sfântă vei avea

De împărăţia mea.

 Autor: Cristina Ungureanu

Lasă un răspuns

