CÂNTAREA CÂNTĂRILOR


”Sărută-mă

cu sărutările gurii tale,

că sărutările tale

sunt mai bune ca vinul.”

(Cântarea cântărilor, I,1)

Iar în ziua a şasea,

a luminătorilor de pe pământ,

delta a grăit oceanului:

”Sărută-mă

cu sărutările gurii tale,

că sărutările tale

sunt mai bune ca vinul.

Din coasta apelor tale sunt eu.

Sunt lumina ta,

luminătorul meu.

Iubeşte-mă

până nu se vor naşte cuvintele

meşterite din piatră şi aur.

Sărută-mă

cu sărutările tale,

iubindu-mă aşa cum te iubesc

cu plutitoarele mele păduri,

pline de iepuri şi lupi

şi cuiburi cu sânii pe plaur.

Sunt coastă trupului tău.

Lasă-mă

să te îmbrăţişez ca o deltă

cu toate braţele mele

şi toate ascunsele rădăcini

ce zboru-şi plutesc pe-ntinderi de ape,

înfipte în apele cerului

ca luceferi în noaptea tăriei.

Cuprinde-mă,

luminătorul meu,

până când voi deveni sub sărut

adâncului floare, chemărilor rod

cu scrisul de foc în sămânţă.

Sărută-mă

cu sărutările tale…”

Iar în ziua a şasea,

a luminătorilor de pe pământ,

oceanul a grăit

către lumina răpirii lui din coastă:

”Sărută-mă

cu sărutările tale…

Se face seară, luminătoarea mea,

şi seara va fi chiparos

nunţii fără de noapte-n cămară.

Lasă-mă să te iubesc

cu toate stelele cerului meu,

sărutul să-ţi cânt

din undă în undă

de la izvodul neştiutului hău

luişi însuşi străinul,

până la delta îmbrăţişărilor de râu

a numelui tău.

Că sărutările tale

sunt bune ca vinul

şi dulci ca rodul cămării

din noaptea de grâu.

 Autor: Dumitru Ichim

Lasă un răspuns

