Bacovienne


E FRIG ÎN MINE ŞI-I TÂRZIU

(bacoviană)

E frig în mine şi-i târziu

şi cine râde-plânge-n mine

nici nu mai ştiu

nici nu mai ştiu

La radio veştile vechi-noi

sunt triste-comice

şi-n mine

cad grijile

şuvoi

şuvoi

Dar dintr-o dată-aud un sunet –

venit de sus?…

venit din mine?…

Simt liniştea cum mă cuprinde

şi parcă zbor ca un Icar

fără de trup

fără cuvinte

Trec anotimpurile pe rând

mi-e când prea cald

mi-e când prea frig

şi cine-n râu mă pescuieşte

ca pe un peşte c-un cârlig

nici nu mai ştiu

nici nu mai ştiu.

Mi-e cald, mi-e frig.

BACOVIENNE

Il fait froid en moi,

il est tard

et qui rit-pleure en moi

je ne sais plus,

je ne sais pas

Les derniu00e8res nouvelles

ă la télé

sont tristes-comiques

et les soucis coulent –

un torrent

Mais, tout d’un coup,

j’entends un son –

venu du haut?…

venu de moi?…

Je suis saisie de peur

et il me semble

que je vole

sans tu00eate, sans corps

Les saisons passent

successivement –

il fait trop chaud,

il fait trop froid –

et qui me pu00eache dans le torrent –

comme si j’étais un poisson –

je ne sais plus,

je ne sais pas.

LA FILLE MORGANE

 Autor: Olga Alexandra Diaconu

Lasă un răspuns

