Scrie un comentariu

POEZII PASCALE


 Parfum de crin

Lumânările s-au aprins
Începe Sfânta Liturghie.
Orele se scurg pe rând
Din altar fumegă,
Mirosul de tămâie.
Corul în cristale cântă
O melodie…
Melodia mă îmbie,
Şi parfum de crin
Mai simt,
Şi al mirului cel sfânt.
Orele s-au scurs pe rand
Din altar simt
Mirosul de tămâie.
Lumânările s-au stins,  
Sfârşeşte Sfânta Liturghie. 

 Şi îngerii plâng

 Lacrimi prinse- n rugăciune

Iubirii fără hotar.
Cuvintele de dor tăcute,
Strânse-n ochii plini de har.
M-aş cuibări în bezna nopţii
Într-un colt să te privesc.
Cum stai singur enigmatic
Printre sfinţii ce-ti vorbesc.
Plângi, te rogi în mântuire
Şi-i pribvesti cu acii tristi
Îngerii, toţi te-nconjoara
Sărutându-ţi ohii plânşi.        
Eşti iubirea fără nume,
Fără să mă ţii în gând.
Înfloreşti şi veştejeşti
În cuvântul tău tăcut.
Gândul când mi se-nfiripă
Chipul tău să mi se-arate,
Ruga-mi e neprihănită
De lacrimi, binecuvântate.

Psalm  XXIX

Tăcere în noapte cu lună
Pe la geamuri se-arata
Câte-un clopot vag mai sună
Sărbătoarea aşteptată.
Dorm copacii înfloriţi
Tremurând sub adiere
Păsările plângăresc  
Pe crenguţe în tăcere.
Noaptea pleacă rătăcită
Vântul bate domolit,
Raza soarelui ivită
Lacrimile mi-au strivit.
Eu rămasă ngenunchiată
Lângă candela aprinsă,
Ochiul Sfântului se-arata
Bucurie necuprinsă.
Sărbătore Zi de Paşti
A sosit pe ţărmul lumii.
Maica, a venit cu Sfinţii
Prin parfumul rugăciunii.

* Grup – Sărbători Pascale, 2011

Autor Constanţa Abălaşei Donosă,

 

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 5,339 other followers

